יום רביעי, 14 בדצמבר 2011

מרק אפונה חורפי עם בצקניות

הסגריריות והגשם בחוץ תמיד עושים לי חשק למרק סמיך ומהביל, בניחוח אירופאי, כזה שמשתלב טוב עם מזג אויר קר, בית חם ושמיכה. תוספת הבצקניות/בצקיות/נוקדלי וכו' (תלוי בעדה) משדרגת את המרק בטירוף, ועם תוספת של שקדים או קרוטונים זו כבר ארוחה מלאה ומשביעה בפני עצמה.

החומרים-
5 כפות שמן קנולה
40 גרם חמאה
2 בצלים בינוניים פרוסים דק
שקית אפונה קפואה סנפרוסט (800 גרם)
2 תפוחי אדמה בינוניים חתוכים לקוביות
2 גזרים חתוכים לקוביות
5-6 קבעולי סלרי חתוכים לקוביות קטנות
2 כפות קמח
5 כפות אבקת מרק עוף אמיתי
3 ליטר מים רותחים
לבצקניות- 3 ביצים, 5 כפות קמח, מלח ופלפל

אופן ההכנה-
מחממים בסיר גדול את השמן והחמאה, מוסיפים את הבצל ומטגנים כמה דקות. מוסיפים את האפונה ואת שאר הירקות ומטגנים עוד 2 דקות. מוסיפים את הקמח, את התבלינים ואבקת המרק, מערבבים ומסיפים את המים. מרתיחים, מכסים ומבשלים חצי שעה. אחרי חצי שעה מערבבים שוב, מעבירים לאש קטנה וממשיכים לבשל עוד שעה. לאחר מכן מורידים את הסיר מהאש ומרסקים בבלנדר מוט את המרק (בזהירות!).
מכינים את תערובת הבצקניות- טורפים את כל החומרים יחד היטב, אם נוזלי מדי מוסיפים קמח ואם מוצק מדי מוסיפים ביצה. מחזירים את המרק לאש, מרתיחים שוב ובעזרת 2 כפיות יוצרים את הבצקניות (לוקחים כפית לא גדושה מדי ובעזרת הכפית השנייה "מעיפים" את התכולה לסיר במכה). מבשלים עוד 10 דקות כאשר הסיר מכוסה וזהו- המרק מוכן. אם תוסיפו לפני ההגשה קצת פלפל שחור גרוס טרי (כמובן...) יצא משהו משהו.

שימו לב- המרק מאוד סמיך, אם אחרי יום במקרר בא לכם לחמם עוד הפעם פשוט הוסיפו חצי כוס עד כוס של מים וערבבו היטב ורק אחר כך שימו את הסיר על האש, אחרת תצטרכו לבלות זמן רב בניסיון לנקות את הסיר...

זה ה-מרק של החורף אצלי בבית. הוא כל כך חורפי שאני לא מרשה לעצמי להכין אותו בקיץ...